Contactdag 5 juni

Zaterdag 5 juni presenteerden Breedband Loosdrecht en de glasvezel providers Plinq en Fiber zich op het parkeerterrein aan de Vuntuslaan.

Het doel was om ervaringen te horen van de klanten over de dienstverlening en om informatie te geven aan inwoners die nog geen glasvezel hebben. Veel vragen hadden betrekking op de ontvangst via WiFi.

Of het toeval was of niet maar in de opvolgende week kregen we een aantal extra verzoeken om nieuwe aansluitingen op het Loosdrechtse glasvezelnet.

Onder de belangstellenden werd een AVM WiFi repeater verloot. Binnenkort horen we de ervaringen.

Vanwege het succes komt er op zaterdag 26 juni ook een bijeenkomst in Nieuw Loosdrecht.

Een impressie van de dag is te vinden op de volgende link https://youtu.be/7_GqlfkWkiY

Meet en Greet

Zaterdag 5 juni organiseren Breedband Loosdrecht en de providers PLINQ en Fiber een service en adviesdag voor alle inwoners in Loosdrecht.

Tussen 10.00 uur en 14.00 uur zijn we aanwezig op het parkeerterrein aan de Vuntuslaan. PLINQ en Fiber horen graag van hun klanten hoe ze de diensten waarderen. Ook kan iedereen er terecht met vragen over WiFi, Formule 1, Netflix en het aanbod van internet met een upload en download tot 1000 Mbps. Zij zullen ook laten zien dat ze een zeer concurrerende aanbieding hebben t.o.v. KPN en Ziggo.

Breedband Loosdrecht kan u alles vertellen over de aansluiting van uw woning of bedrijf op glasvezel. We informeren u ook graag over onze toekomstplannen in Loosdrecht. Daarvoor zoeken we nog inwoners om ons bij te helpen. Bijvoorbeeld contact met (nieuwe) abonnees maar ook op technisch gebied.

Samen kunnen we antwoord geven op (bijna) alle vragen die u heeft over een glasvezel aansluiting. Dat kan over een bestaande aansluiting maar ook als u een nieuwe aansluiting wilt.

We starten op deze dag ook met de vraagbundeling van het Oppad. Bij voldoende aanmeldingen gaan we daar dit najaar aan de slag.

Bij deze ontmoeting nemen we de Corona maatregelen in acht. De koffie staat natuurlijk voor u klaar en  elke bezoeker krijgt een leuke attentie voor thuis mee.

Rob lost het op

Breedband Loosdrecht loste 10 mei een lastig probleem op voor een klant. De klant gaf aan dat hij een 1Gbps abonnement had maar slechts 500Mbps kreeg. De service provider garandeerde dat de klant echt 1Gbps kreeg. Dat probleem was een kolfje naar Rob’s hand. Hij dook er in en wat bleek? De klant gebruikte een eigen modem en daar bleek, nadat Rob voorgesteld had dit te controleren, een instelling  niet goed van te staan. Daarna werkte alles zoals het moest.

Heb je ook een probleem wat niet op te lossen is door de provider? Geef het door. 035- 203 10 65.

Zo snel?

Ja! binnen 3 dagen aangesloten met een snelheid van 500/500Mbps.

Maandagavond 29 maart mailt de bewoner van een woonschip of ze kan worden aangesloten op glasvezel. Donderdagmiddag 1 april werkt de aansluiting. Met Pasen hebben ze ruim voldoende capaciteit over de glasvezel van Breedband Loosdrecht.

We hebben het samen voor elkaar. Dinsdagochtend wordt het abonnement afgesloten. Fiber stuurt op dinsdag het Wifimodem op naar de klant. Dat is er woensdag. Op donderdag willen we de aansluiting rondmaken. Er blijkt een probleem. De standaard woonbootkabel is te kort. Er moet en nieuwe kabel aangelegd. We bellen een van de bedrijven die voor ons glasvezel leveren. Ze sturen diezelfde middags nog een monteur. Eind van de middag werkt het.

De bewoner is dolblij. En ook wij van Breedband Loosdrecht kicken op deze doorlooptijd.Dank daarvoor ook aan Fiber en RIT bv.

Natuurlijk gaat het niet altijd zo snel. Standaard handelt de provider alles met de klant af en kost het meer tijd. Maar we hebben wel laten zien dat het als het nodig is zo snel kan. Ook iets voor u?

Glasvezel in Nieuw Loosdrecht

Breedband Loosdrecht is gestart  met een actie voor aanleg van glasvezel langs de Nieuw Loosdrechtsedijk.
Enkele Loosdrechters in hart en nieren hebben al aangeboden de aanleg te financieren.
Als eerste actie kregen alle bewoners van de Dijk  dit weekend een allereerste informatiebrief in de bus.
Een aantal bewoners hebben zich daarop  al direct aangemeld.
Als voldoende bewoners / bedrijven meedoen dan gaat nog voor de zomervakantie de schop de grond in.
Meer informatie kunt u krijgen via vragen@breedbandloosdrecht.nl  of bel 035-2031065 met Wim Steman.
What do you want to do ?

New mail

Loosdrecht, 02-02-2021
What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

John lost het op. Tevreden gebruiker

Van de klant die ons eind vorig jaar benaderde over WiFi problemen (veel gebruikers op één router) hebben we doorgekregen dat het advies van Breedband Loosdrecht (John) prima werkt. Heeft u ook een probleem met internet ontvangst of iets anders? Laat het ons weten. Grote kans dat John ook dat probleem oplost.

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

Rob gaat als bestuurder aan de slag

Rob de Bruijn uit Oud Loosdrecht is met ingang van 15 november benoemd als bestuurder van Breedband Loosdrecht, we krijgen er zo een deskundige en betrokken bestuurder bij. Hij heeft vanaf het begin het Loosdrechtse initiatief ondersteund, onder andere middels het testen van glasvezel randapparatuur.

Rob heeft een achtergrond in IT ServiceManagement van meer dan 20 jaar en zal zich met name richten op de relatie met de internet service providers welke actief zijn op het Loosdrechtse glasvezel netwerk.

Wifi? John lost het op

Op donderdag 19 november voor Breedband Loosdrecht op stap geweest.

Een gebruiker had een probleem met de internetsnelheid waar de dienstverlener geen oplossing voor had. Ik heb in de woning een aantal metingen uitgevoerd. Eerst direct aan het modem. Dat was perfect in orde. Daarna boven en toen bleek dat de Wifi onvoldoende snelheid toonde. Dat kom vaker voor.

De oorzaak zijn vaak muren of vloeren waar het signaal slecht doorheen komt. Velen weten dat niet, maar als er één gebruiker een slecht wifi signaal heeft, hebben alle gebruikers daar last van.

Ik heb geadviseerd een Mesh netwerk aan te schaffen (o.a. TP-Link levert deze) en deze op de verdieping te installeren. Als het goed is moeten daarmee alle problemen opgelost zijn.

John van der Lugt

reageren? dat kan naar info@breedbandloosdrecht.nl

 

Algemeen informatienummer

Breedband Loosdrecht is per 20 maart 2020 ook bereikbaar via één algemeen telefoonnummer

+31 35 203 1065.

We hebben dit in het leven geroepen als service naar de gebruikers van Breedband Loosdrecht. Via dit nummer kunt u zowel contact opnemen met uw provider als met Breedband Loosdrecht. Natuurlijk kunt u de providers ook direct blijven bellen. Met dit algemene nummer wil Breedband Loosdrecht de dienstverlening aan haar klanten verder verbeteren.

Breedband verbetert kwaliteit

Breedband Loosdrecht heeft per 1-1-2020 een contract gesloten met NKM voor de bewaking en het oplossen van storingen in het glasvezel netwerk. We willen daarmee de kwaliteit van het storingsbeheer verbeteren.

NKM is een bedrijf dat landelijk netwerken beheerd. Ze hebben een 24 uurs service en permanent meerdere medewerkers die de netwerken bewaken. Daarnaast hebben ze een eigen onderhoudsploeg die storingen aan de glasvezel binnen 24 uur kan oplossen.

Naast deze stap willen we het komende jaar nog een aantal professionaliseringsslagen maken.

02-02-2020