Rob gaat als bestuurder aan de slag

Rob de Bruijn uit Oud Loosdrecht is met ingang van 15 november benoemd als bestuurder van Breedband Loosdrecht, we krijgen er zo een deskundige en betrokken bestuurder bij. Hij heeft vanaf het begin het Loosdrechtse initiatief ondersteund, onder andere middels het testen van glasvezel randapparatuur.

Rob heeft een achtergrond in IT ServiceManagement van meer dan 20 jaar en zal zich met name richten op de relatie met de internet service providers welke actief zijn op het Loosdrechtse glasvezel netwerk.

Wifi? John lost het op

Op donderdag 19 november voor Breedband Loosdrecht op stap geweest.

Een gebruiker had een probleem met de internetsnelheid waar de dienstverlener geen oplossing voor had. Ik heb in de woning een aantal metingen uitgevoerd. Eerst direct aan het modem. Dat was perfect in orde. Daarna boven en toen bleek dat de Wifi onvoldoende snelheid toonde. Dat kom vaker voor.

De oorzaak zijn vaak muren of vloeren waar het signaal slecht doorheen komt. Velen weten dat niet, maar als er één gebruiker een slecht wifi signaal heeft, hebben alle gebruikers daar last van.

Ik heb geadviseerd een Mesh netwerk aan te schaffen (o.a. TP-Link levert deze) en deze op de verdieping te installeren. Als het goed is moeten daarmee alle problemen opgelost zijn.

John van der Lugt

reageren? dat kan naar info@breedbandloosdrecht.nl

 

Algemeen informatienummer

Breedband Loosdrecht is per 20 maart 2020 ook bereikbaar via één algemeen telefoonnummer

+31 35 203 1065.

We hebben dit in het leven geroepen als service naar de gebruikers van Breedband Loosdrecht. Via dit nummer kunt u zowel contact opnemen met uw provider als met Breedband Loosdrecht. Natuurlijk kunt u de providers ook direct blijven bellen. Met dit algemene nummer wil Breedband Loosdrecht de dienstverlening aan haar klanten verder verbeteren.

Breedband verbetert kwaliteit

Breedband Loosdrecht heeft per 1-1-2020 een contract gesloten met NKM voor de bewaking en het oplossen van storingen in het glasvezel netwerk. We willen daarmee de kwaliteit van het storingsbeheer verbeteren.

NKM is een bedrijf dat landelijk netwerken beheerd. Ze hebben een 24 uurs service en permanent meerdere medewerkers die de netwerken bewaken. Daarnaast hebben ze een eigen onderhoudsploeg die storingen aan de glasvezel binnen 24 uur kan oplossen.

Naast deze stap willen we het komende jaar nog een aantal professionaliseringsslagen maken.

02-02-2020